Ekologiczne opakowania dla biznesu w Internecie

Pakowanie paczek dla e-commerce ma wielkie znaczenie. To od tego procesu zależy bowiem bezpieczeństwo zamówienia.

Niezmiernie ważnym tematem w biznesie w ostatnim czasie stało się dbanie o środowisko naturalne. Czy również opakowania dla e-commerce mogą być przyjazne naturze?

Opakowania dla e-commerce – nieustanny rozwój branży

Coraz większa grupa przedsiębiorców przenosi swoje biznesy do przestrzeni wirtualnej, widząc w niej niezmiernie przyszłościowy kanał do oferowania towarów i usług. Znajdują w niej swoje nisze i skutecznie rozwijają sprzedaż.

Gdy klient naciska przycisk „kup teraz”, bynajmniej praca dla sprzedawcy się nie kończy. Przed nim najważniejsze zadanie. Musi ekspresowo skompletować zamówienie, zapakować je i wysłać do odbiorcy w ekstremalnie krótkim czasie. Współcześni konsumenci nie lubią bowiem zbyt długo czekać. Zazwyczaj chcą, żeby ich zakupy dotarły na miejsce w ciągu maksymalnie 48 godzin.

Czego jeszcze pragną? Coraz większe grono klientów podchodzi świadomie do zakupów i szuka rozwiązań przyjaznych środowisku naturalnemu. Dotyczy to choćby kwestii opakowań oraz powstających z nich odpadów. Dla branży e-commerce akurat ta sprawa jest szczególnie istotna. Każda paczka wysyłana pocztą lub kurierem wymaga bowiem odpowiedniego zabezpieczenia.

W co pakuje się produkty ze sklepów internetowych?

Do najczęściej wykorzystywanych materiałów pakowych dla e-commerce zaliczają się przede wszystkim kartony i pudełka kartonowe. Dzięki nim można łatwo i bezpiecznie przetransportować szereg towarów różnej wielkości, kształtu i delikatności. W pudełkach da się nawet przewozić towary szczególnie wrażliwe na zniszczenie, jak szkło lub drobna elektronika.

Drugim rozwiązaniem są folie bąbelkowe, które tworzą prawdziwą poduszkę powietrzną wokół przewożonego przedmiotu. Dzięki temu są one bezpieczne i lepiej zabezpieczone przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych oraz wstrząsami w czasie transportu.

Czy takie rozwiązania są ekologiczne?

Jak pakować ekologicznie?

Eko pakowanie wymaga jak największego ograniczenia ilości wykorzystanych na opakowania materiałów. Pozwala to zminimalizować koszty produkcji oraz zmniejszyć ilość odpadów, które każdego roku trafiają na wysypiska śmieci. W takich chwilach mniej znaczy znacznie więcej dla natury.

Poza tym powinno się wybierać surowce, które da się w pełni poddać recyklingowi. To najskuteczniejsza metoda zmniejszenia ilości śmieci wyrzucanych każdego dnia. Najlepszą opcją pozostaje oczywiście papier i karton, wytwarzane z surowców wtórnych. Świetnie sprawdzają się choćby te, których nie poddaje się daleko idącej obróbce, jak odbarwianie, lakierowanie itp.

Równocześnie warto jednak pamiętać o tym, że popularna folia bąbelkowa jest produkowana z tworzywa, które w 100% podlega recyklingowi.

Dodatki do pakowania – na co najlepiej postawić?

Sam karton lub pudełko to jednak często za mało. Oprócz nich trzeba też wykorzystać taśmy, które zabezpieczają pakunki przed przypadkowym otwarciem się w trakcie transportu.

Taśmy akrylowe niestety nie zaliczają się do najbardziej przyjaznych rozwiązań. Czym warto je zastąpić? Ciekawą opcją mogą być taśmy pakowe papierowe z klejem wykonanym z naturalnego kauczuku (eko-solvent). Dzięki temu zmniejsza się negatywny wpływ na środowisko.

Minimalizm powinien pojawiać się również w tej przestrzeni. Jeśli nie jest to niezbędne, warto ograniczać nadużywanie taśmy. Niekiedy zamiast niej warto na przykład wykorzystać praktyczny i trwały sznurek lniany, jak robiono to przez długie lata, gdy wysyłało się paczki.

Ekologia a estetyka opakowań – czy paczki e-commerce mogą być eko?

Wybór dostępnych eko materiałów pakowych jest naprawdę duży. Można zatem bez trudu odpowiednio zabezpieczyć każdy przedmiot. Warto jednak pamiętać też o tym, że tego typu produkty wpisują się we współczesne kanony estetyczne. Dzięki temu udaje się połączyć wysoką trwałość, minimalizację negatywnego oddziaływania na środowisko oraz wysokie standardy wizualne.

Dobrze jest zapoznać się z dostępnymi na rynku rozwiązaniami, w tym kartonami i praktycznymi pudełkami kartonowymi, i znaleźć takie, które pozwolą wpisać przedsiębiorstwo w eko trendy. Może się bowiem okazać, że takie opakowania nie tylko obniżą koszty pakowania paczek, poprawią ich bezpieczeństwo i wygląd, ale też przyciągną do firmy nowych klientów, którym leży na sercu dobro naszej planety.

A czy Wy już macie pomysł, jakie przyjazne naturze opakowania sprawdzą się najlepiej w Waszych biznesach online?

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz