Opakowanie tekturowe – jak wybrać odpowiednie?

Pakowanie to prawdziwa sztuka, z której korzysta prawie każdy z nas – w życiu prywatnym i zawodowym. Często bowiem trzeba zabezpieczyć rozmaite sprzęty, akurat nieużywane przedmioty lub produkty, które chce się wysłać do klientów. Różne przedmioty oraz okoliczności wymagają zastosowania odpowiednich materiałów pakowych. Jak wybrać optymalne rozwiązania? O tym napiszemy poniżej.

Opakowanie tekturowe, czyli dlaczego trzeba dobrze wybrać materiały pakowe?

Paczki bywają mocno urozmaicone – różnią się kształtem, wielkością oraz funkcją. Nieco inaczej przebiega bowiem pakowanie na potrzeby zmagazynowania przedmiotów w biurze lub domu niż wtedy, gdy chce się wysłać zamówienie do odbiorcy, który właśnie zrobił zakupy w sklepie internetowym.

W każdym z wymienionych przypadków trzeba wykorzystać odpowiednie materiały pakowe, np. opakowanie tekturowe. Skąd wiedzieć, które z nich sprawdzą się najlepiej w danej sytuacji?

Najpopularniejsze materiały pakowe – bezpieczeństwo każdej przesyłki

Największe wymagania muszą spełniać paczki, które wysyła się za pośrednictwem kuriera lub tradycyjnej poczty. To na nich zatem się dziś skupimy, gdyż od odpowiedniego zapakowania przesyłki zależy bezpieczeństwo produktu.

Do najpopularniejszych materiałów pakowych zaliczają się:

  • pudełka kartonowe,
  • tuby,
  • folie bąbelkowe,
  • stretch.

Każdy z wymienionych produktów wyróżnia się nieco innymi parametrami. O ile jednak pudełka mogą być stosowane samodzielnie, to folia bąbelkowa lub stretch zazwyczaj stanowią jedną z warstw solidnej paczki.

Bąbelki przydają się na przykład jako wypełnienie do pudełek, a stretch jako wierzchnia warstwa, chroniąca karton przed zabrudzeniem lub zalaniem wodą.

Jak wybrać optymalne opakowanie tekturowe?

Przy pomocy folii da się zapakować w zasadzie każdy przedmiot, bez względu na jego wielkość lub konstrukcję. Wykorzystuje się je do zawijania produktów o regularnej formie lub takich, które odznaczają się bardzo nietypową formą.

Nieco inaczej jest w przypadku pudełek kartonowych. Jeśli chce się zapakować przedmiot o niekonwencjonalnym kształcie lub większą ilość elementów do jednego pudełka, trzeba sprawdzić jego wymiary.

Trzeba dokładnie przeanalizować zwłaszcza wymiary wewnętrzne – to od nich bowiem zależy, czy wszystko na pewno zmieści się w danym pudełku lub tubie.

Wymiary zewnętrzne mają znaczenie z kolei przy szacowaniu kosztów przesyłki – zarówno Poczta Polska, jak i kurierzy na ich podstawie określają cenę za przesyłkę.

Jeśli odbiorcę interesuje opakowanie tekturowe, trzeba zwrócić uwagę na rodzaj tektury, z której wykonano pudełko. To właśnie od tego parametru zależy trwałość opakowania i jego odporność na uszkodzenia mechaniczne. Można spotkać się z różnymi typami materiału. Najpopularniejsze to tektury trójwarstwowe i pięciowarstwowe.

Tektura trójwarstwowa ma grubość do 4 milimetrów i odznacza się przeciętną odpornością na zgniatanie i zginanie. Jeśli zatem chce się zapakować ciężkie przedmioty, które wymagają solidnego zabezpieczenia, lepiej postawić na grubszą tekturę z pięciu warstw. Jej grubość to nawet 7 milimetrów.

Rodzaje pudełek – które z nich wybrać?

Przy pakowaniu wielkie znaczenie ma też typ pudełka. Na rynku można znaleźć pudełka:

  • klapowe,
  • fasonowe.

Różnica tkwi w formie zamykania pudełka. Rozwiązanie klapowe to klasyczne pudełko, które zamyka się od góry i od dołu na cztery klapy do późniejszego zaklejenia. Drugi z wymienionych typów, czyli pudełka lub tuby fasonowe wytwarza się ze specjalnych wykrojników. Składa się je szybko i wygodnie, a do zamykania służy specjalnie wykrojona klapka, która często nie wymaga dodatkowego klejenia. Tego typu pudełka wyróżniają się też większymi walorami estetycznymi.

Personalizacja pudełek – rozwiązanie dla nowoczesnego biznesu

W biznesie opakowania służą nie tylko do skutecznego zabezpieczenia towarów wysyłanych do klienta. Spełniają również rolę materiałów promocyjnych, wpisujących się w identyfikację wizualną marki.

W tym celu na opakowaniach pojawiają się firmowe kolory oraz elementy związane z marką – nadruki z logo lub hasła promocyjne. Takie pudełko nie tylko stanowi praktyczną ochronę przed uszkodzeniem towaru, ale też sprawdza się jako materiał reklamowy, informacyjny oraz ciekawa dekoracja, która przyciąga spojrzenia.

Nowoczesne pakowanie – wybór opakowania ma znaczenie

Wybór odpowiednich materiałów pakowych pozwala optymalnie zapakować każdy przedmiot w domu lub firmie. Solidne opakowanie tekturowe, ale i inne, np. folie, sprawdzają się do zabezpieczania produktów oraz do budowania dobrej pozycji danego biznesu na rynku.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz